Weer een heerlijke week!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nikkie - WaarBenJij.nu Weer een heerlijke week!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nikkie - WaarBenJij.nu

Weer een heerlijke week!!

Door: nik

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

01 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!!!


Week 2, zondag avond.. Tijd voor een nieuwe blog.. Ga ik dit dan echt elke week volhouden! Ik denk het wel, vind het ook gewoon leuk om alles even op een rijtje te zetten, want jeminee wat maak ik hier veel mee. Van leuke dingen, tot vervelende dingen… Al benieuwd??? Hier is tie dan!

Maandag was een lekker dagje, ik heb het over maandag 26 januari, de dag van oma’s verjaardag (Oma nog gefeliciteerd!!!). Deze dag stond in het teken van onze auto de komende 5 maanden. Wij gingen met de taxi naar ‘’Rent a Cheapy’’ en werden geholpen door Funny, ja zo heette deze man! Ging allemaal prima, was vooral veel informatie met binnensmonds Engels, maar volgens mij hebben we dit top geregeld. We kregen een wat duurdere versie mee, omdat de auto uit de middelste klasse die wij hebben gehuurd nog niet beschikbaar was (deze info is niet heel boeiend, weet ik, maar dit komt later nog even terug). Verder hebben we deze dag eigenlijk niet heel veel spannende dingen gedaan, ik heb ’s middags even een goeie power nap gedaan, omdat ik nog steeds om 7 uur ’s ochtends mijn bed uit wordt gebrand.. In de avond heb ook ik eraan geloofd, het links rijden, dit viel me meer mee als dat ik dacht. Het raarste is gewoon de rij stijl hier, er zijn gewoon geen regels, maar ook daar pas je je snel aan.

Dinsdag was de dag van de Tafelberg.. Eigenlijk heb ik zoiets laat ik hier maar niks over schrijven, want deze dag heb ik een soort van verbannen. Maar voor jullie is het misschien wel leuk om te lezen.. De Tafelberg beklimmen was voor ons alle 4 een must om te doen, dus maandag avond besloten om op tijd naar bed te gaan zodat we dinsdag om half 8 in de auto konden zitten.. Het was zo’n 2,5 uur klimmen was ons verteld, dus dan zouden we half 11 op de top zijn, helemaal leuk☺ Ik natuurlijk weer 7 uur wakker ah fijn! nog niemand wakker. Uiteindelijk iedereen zijn bed uit geschopt en ja.. half 9 zaten we in de auto, iets later dan gepland.. Freek stelde nog voor om even langs de supermarkt te rijden (want we hadden maar 1,5 liter water), maar nee we waren al laat en op de berg was een restaurantje dus daar konden we ook drinken halen (Nogmaals sorry Freek)…
Eenmaal bij de berg aangekomen stond er ‘’Tablemountain Closed”, maar ja.. wij gingen hem lopend op, dus dan zou hij toch open zijn??? Was hij ook, want we konden gewoon beginnen met lopen, helemaal leuk!! Mooie foto’s gemaakt, vol goede moed, lekker tempo’tje, selfies, zonnetje echt top. Alleen we gingen wel heel vaak naar beneden in plaats van naar boven. Jasper best geërgerd al na een half uurtje (omdat we voornamelijk naar beneden liepen) want die had eigenlijk ’s ochtends geen zin meer (ik zei ook nog, blijf dan lekker thuis… maar nee, hij dacht.. ff die berg beklimmen is toch zo gedaan haha) Na een uurtje lopen kwamen we aan bij een bordje, die meneer beneden had ons verteld dat we een bepaalde naam aan moesten houden, en dat bordje wees naar links.. Dus daar moesten we heen, nou ik zal iedereen vertellen.. Die weg heeft mij kapot gemaakt. Denk nu even aan klimmen……. Ja gedaan??? Dit was nog 10x keer erger als wat je nu in je hoofd hebt!! Echt wat een drama, elke minuut stonden we heigend bij te komen, dit waren geen traptreden.. elke tree was een meter hoog!! En vervolgens werd het echt klimmen, gewoon met handen en voeten steen voor steen omhoog.. Eenmaal op de top aangekomen (het liefst beschrijf ik elke meter, want het staat nog vers op mijn harde schijf, maar ik zal het jullie besparen) was het een drama, het was daar echt koud en je zag gewoon niets!! Ja de top van de berg, gelukkig kwamen we 2 mensen tegen.. want wij wilde nog naar het restaurantje lopen, dit was nog 6 kilometer verder, maar deze mensen vertelde ons dat dus alles dicht was en het geen zin had om daarheen te lopen.. wij dus blij dat wij hun tegen kwamen en hun ons dat vertelde, maar in en in verdrietig, kwaad en gestrest dat we die helse weg weer naar beneden moesten.. Om een lang verhaal kort te maken, we gingen kwart voor 9 klimmen en stonden 10 over 2 weer beneden..
Hierna zijn we naar de Mac gegaan, allemaal echt zitten eten alsof ons leven ervan af hing, niemand zei meer wat tegen elkaar, was echt een goede middag…
Maar ja.. ik had dus 6 uur die berg beklommen, maar ik had ’s avonds wel mijn eerste softbal training… Besloten om wel te gaan, ik laat me natuurlijk niet kennen!! De training is op een voetbal veld, iets dichterbij mijn huis, 10 minuten rijden.. Deze trainer vind het ook vooral belangrijk dat de conditie goed is, je zal vast wel snappen dat ik daar niet erg blij mee was na deze ochtend.. Eenmaal thuis gekomen sliep ik volgens mij al voordat ik in bed lag..

Woensdag.. STRAND dag, in 1 woord heerlijk!! Ik kan hier verder niet zoveel over zeggen behalve dat het een heerlijk wit strand is, een blauwe zee en op de achtergrond de Tafelberg, van die Tafelberg genoot ik deze dag wel wat minder (had op dat moment alleen maar haat), maar normaal gesproken is dat natuurlijk prachtig! Verder woensdag avond weer even naar de Stones geweest, was een leuk idee maar uitvoering wat minder.. aangezien het daarbinnen 30 graden was, dus dat was van een korte duur.

Donderdag ochtend werden we opgehaald door Willemijn, deze mevrouw werkt voor 4exchange, een organisatie die ons heeft geholpen met het vinden van onze stage. Jessica en ik lopen samen stage bij Ihata Shelter, een organisatie voor mishandelde vrouwen. Deze vrouwen wonen hier met hun kinderen. We hebben deze ochtend de mensen ontmoet waar we mee te maken gaan krijgen en de kinderen gezien! Het is allemaal erg primitief, maar toen we het terrein opkwamen en de kindjes zagen, rennend in ondergoed, spelend met een waterslang, werd ik al helemaal blij! Nuhaa, onze stage begeleider was erg aardig en relaxt, zij heeft ons daar rondgeleid. Jes en ik waren het er allebei over eens dat dit helemaal goed gaat komen!
Verder heb ik donderdag met Freek een beetje de buurt verkend, lopend. Want deze week bestaat echt uit heel veel rechte straten, maar alles lijkt op elkaar.. Wij kunnen nu tenminste wel ons huis terug vinden, zonder 4 keer om te rijden!
Donderdag avond heb ik weer getraind en Freek ging mee want hij kon mee voetbal trainen, we reden terug met Adyba, een meisje uit het 2e softbal team (1e en 2e trainen samen) en zijn toen even langs haar huis gereden. Toen we daar aankwamen zei ze; kom nou even mee binnen. Uiteindelijk hebben we daar de hele avond gezeten, wat een lieve meid en wat een aardige vrienden.. op een gegeven moment dacht ik dat ze zei, willen jullie naar huis? Dus ik zei ja? Vervolgens stonden we midden in het centrum van Kaapstad, om even een bepaalde soort wrap te halen… verkeerd begrepen dus haha!

Vrijdag zijn Jes en ik ’s ochtends die auto wezen omwisselen want Freek en Jap waren naar hun stage in Atlantis.. Nee joh… we hoeven niet ff te kijken welke snelweg we op moeten, uiteindelijk 2 keer verkeerd gereden maar Rent a Cheapy toch gevonden. We werden weer geholpen door Funny of Heppy hoe die man ook heet en eigenlijk vrij snel onze nieuwe bak gekregen..
Toen begon ons rij avontuur echt deze dag, Jes en ik gingen Jap en Freek ook wel ff op halen in Atlantis. Thuis even gekeken hoe we moesten rijden (ja we leren wel van onze fouten) en daar gingen we dan.. op naar Atlantis. N2 op, richting Blouberg, en dan Atlantis aanhouden. Best makkelijk toch… nou nee, wij zaten zo te kletsen dat we ongeveer 50 kilometer om waren gereden, ergens aangekomen bij een benzine station hebben we het even gevraagd, we waren zo ver, dat deze meneer (die werkt als Tanker bij het benzine station) zelf even na moest vragen waar Atlantis lag haha! Uiteindelijk zwaar geërgerd aangekomen in een stadje voorbij Blouberg stonden de gasten. Vervolgens ben ik nog even met Jap naar het centrum geweest, ja ik reed!!!, want Jap wilde zich inschrijven voor een sportschool. Eerst 7 rondjes gereden, gewoon ook 7 keer langs die sportschool, toen midden op de weg besloten dat Jap eruit ging en ik wel even een parkeerplek zou zoeken, niet gevonden dus stond ergens zwaar illegaal… maar Jappie was ook weer blij!
Meteen naar huis gereden want eind van de middag hadden we met Leen en Peter (Leen is mijn oom) afgesproken in Stellenbosch. Op deze weg ook even 2 uur stil gestaan in verband met file(fijn), maar tijdens deze rit kun je wel het echte Afrika zien.. Alleen maar sloppenwijken.. Deze avond was wederom erg gezellig, wij kwamen rond 11 uur thuis en Jap en ik zijn toen nog even samen de hort op geweest.
Terug hebben we een taxi gepakt, deze taxi chauffeur wist onze straat niet te vinden, dus wij zeiden erg aardig, nee we stappen wel uit.. Regende het!!! En niet zo’n beetje ook, maar ja joh, ook dat pik je dan even mee!!

Zaterdag op stap geweest voor witte lange sokken voor de softbal, ik had ze thuis nog in m’n hand; ‘’deze meenemen?? Nee joh, die heb ik niet nodig’’, wel dus!! Om een uur of 1 gingen we richting het centrum, nergens een sportzaak te bekennen, uiteindelijk 1 gevonden… gaan die winkels om 3 uur dicht… het was 3 over 3!! Goed geen sokken, maar Freek had er nog wel een paar thuis liggen, zegt hij ook nadat we 2 uur hebben rond gelopen haha!
En toen begon het… de softbal, dankzij wat lieve mensen in Nederland kon ik al meteen spelen deze week, want er moest toch het een en ander geregeld worden. Mijn eerste wedstrijd bij de Falcons Capetown!!! We gingen er met zijn vieren naartoe, want die anderen waren ook wel erg benieuwd geworden. Er zitten vier Nikkie’s bij in het team, dus die opstelling was me even ontgaan, maar de coach zei persoonlijk tegen mij dat ik begon op de bank, omdat er veel tekens waren die ik nog niet wist (het waren er 5 hihi!..) maar goed, begin 3e inning zei die coach in het cirkeltje, Holland is going to 3, dus ik dacht ineens OMG dat ben ik!!!!!!!! Waarom zet hij me niet in dat buitenveld neer of zo!!?? Vanaf dat moment heb ik een hartslag van 300 gehad, maar al met al ging het helemaal goed. Freek Jap en Jes stonden me te fotograferen alsof ik beroemd was.. Als ik nu terug denk aan deze wedstrijd, zijn het allemaal momenten die ik nog weet, komt gewoon omdat ik erg nerveus was.. ik kon wel janken hihi!!! Wel 5-3 verloren, maar daar was ik niet zo mee bezig (heb nog niet de echte liefde voor het cluppie) Gister avond lekker vroeg naar bed gegaan, ik was vrijdag natuurlijk ook weg geweest, en moest die wedstrijd echt even tot me laten bezinken.

Vandaag zijn we vroeg boodschappen wezen doen, dit gaat overigens wel al wat beter.. We weten een beetje wat we wel en niet willen hebben. En vanmiddag had ik weer een wedstrijd, ik stond er meteen in, als eerste aan slag ook.. Deze wedstrijd was wel echt heel anders als gisteren, deze pitcher gooide namelijk echt heel langzaam, dus ik sloeg veel ballen omhoog.. gelukkig was ik niet de enige die daar last van had!! Maar ook dit was natuurlijk weer geweldig!!
Vanavond zijn we met zijn vieren uit eten geweest, want morgen gaat ons werk leventje beginnen!!

Ik heb het weer geprobeerd kort te houden!! En zal volgende week weer wat schrijven!

Groetjes vanuit Capetown!!!!

  • 01 Februari 2015 - 23:32

    Bert:

    Fantastisch dat alles zo goed gaat. Nog ff en je zit in de Afrikaanse selectie. Ik lees dat wel in het AD.
    XXX Hil en Bert.

  • 02 Februari 2015 - 00:08

    Anniek:

    super gaaf allemaal lieffie ! Ben blij dat je aan het genieten bent !

  • 02 Februari 2015 - 05:56

    Vera:

    Tof om te lezen allemaal Nik!
    Succes vandaag met je eerste dag.
    X Vera

  • 02 Februari 2015 - 10:17

    Marleen:

    Hey Nik, wat een avontuur! Leuk hoor zoals je blogt. Voor mijn gevoel helemaal jou. Lekker te lezen, en zit vaak te grinniken om al je doldwaze acties. Succes met je stage en op het softbalveld. You go girl!
    I will follow you,
    Marleen

  • 06 Februari 2015 - 14:24

    Anonieme Balinees:

    Zo dan! Jij kan echt lekker schrijven mop, ik hoor het je zeggen!
    Tot snel;)
    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2015

Zo lang geleden

24 Februari 2015

downs maar vooral veel ups!!!

10 Februari 2015

Aan alle verwende mensen in Nederland

01 Februari 2015

Weer een heerlijke week!!

25 Januari 2015

Mijn eerste dagen!
Nikkie

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 2816

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: