Mijn eerste dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nikkie - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nikkie - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen!

Door: nik

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

25 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lezer(s?)

Mijn eerste dagen in het mooie Kaapstad, in 1 woord heerlijk!! Na een emotioneel afscheid op Schiphol kon het allemaal beginnen. Als ik daar nu aan denk, denk ik echt waar maakte ik me zo druk om?! Maar vond het allemaal echt heel spannend, 5 maanden weg van huis, mijn vertrouwde omgeving!!

De reis was prima te doen, van de 20 uur heb ik er denk ik 12 geslapen:) super fijn dus.. Wel fijn om na 20 uur meteen je koffer te krijgen en weg te gaan van dat lekkere, warme vliegveld, maar mijn koffer kwam natuurlijk als allerlaatst dus was even lichtelijk geïrriteerd. Vervolgens werden we opgehaald door iemand van de organisatie, maar aangezien we 1 uur later kwamen, was deze meneer ook lichtelijk geïrriteerd want hij moest zijn dochter van school ophalen.. Wij dus, na een reis van 20 uur, rennend door dat vliegveld, om zo snel mogelijk in die auto te zitten.
Natuurlijk meteen wennen, want het is hier links rijden, mensen lopen op de snelwegen, de rit vanaf het vliegveld naar waar we wonen is erg arm, dus we konden ook meteen het echte Afrika bekijken.

Toen we de wijk inreden dacht ik meteen, ja... hier kan ik wel 5 maanden settelen, maar Jes en ik hebben ook 100 keer tegen elkaar gezegd; ''we gaan hier gewoon wonen, besef jij het??'' (Nog steeds niet)

Maar goed, we kwamen bij het huis. Werden ontvangen door een mevrouw van Rent a Room, het bedrijf waar we het huis van hebben gehuurd, en liet de kamers zien. Mijn kamer is groot, maar zit voor het mooie aan de verkeerde kant (qua zonsopkomst).. De huisgenoten zijn leuk, het zijn 4 Amerikanen en dan wij met z'n 4en (in totaal dus 8).

We hebben dezelfde dag nog even lekker wat gegeten in het Centrum, en zijn daarna onze buurt wezen verkennen (qua nachtleven). Er zit hier 1 hele grote soort bar, met heel veel pool tafels.. Erg gezellig. Het leuke is dat iedereen daarheen gaat om nieuwe mensen te leren kennen, je staat dus de hele avond te kletsen met alles en iedereen. Dit was eigenlijk dag 1 (ik zal de andere dagen wat korter beschrijven voor als ik zie wat ik nu al heb getypt haha)

Dag 2.. half 7 wakker, 30 graden in mijn kamer :)

Jessica en ik besloten om even naar de supermarkt te gaan (om 12 uur, ja dat is heet!!) De pick en pay was ook iets verder aan te lopen als dat we dachten, misschien kwam het ook door de hitte maar ik was al verrot toen we daar waren. Ondertussen bijna nog een fiets gekocht, die werd ons een soort aangesmeerd, maar gelukkig niet gedaan. In de supermarkt werden we lekker hebberig qua frisdrank (even niet nagedacht dat we ook nog terug moesten lopen, dat is namelijk nogmaals, best ver) gaan we ook niet meer doen... 's middags hebben we gemeet met mijn oom, en zijn we gezellig naar een super leuke tent geweest, de Bungalow.. Hier hebben we heerlijk gezeten, wijntjes gedronken, sushi gegeten.. je begrijpt het wel, het echte vakantie gevoel! De Bungalow ligt aan de oceaan en heeft allemaal lounge kussens met een lekker deephouse muziekje op de achtergrond, deze dag was helemaal prima!!!

Vrijdag poging gedaan tot het huren van een auto, (nog) niet gelukt.. 's middags wat gegeten in een barretje, lekkere ribben.. Toen weer naar de supermarkt geweest (we waren natuurlijk het een en ander vergeten). Savonds hebben we hier lekker in de tuin gezeten en een beetje de andere mensen uit dit huis leren kennen..

Gisteren... 7 uur wakker:).. Dit was echt een TOP dag, ik ben met Freek en die Amerikanen naar de Biscuit Market geweest, allemaal lekker eten, leuke winkeltjes.. Vervolgens ontmoette ik mijn softbal team, dit heb ik geregeld via mijn coach in Nederland, hij kende iemand van het team hier. Ik werd opgehaald door een meisje waar ik ook al contact mee had gehad en kwam aan op het veld. Voor de echte softbal liefhebbers, dit is echt HEAVEN.. 8 velden op 1 complex, de hele dag door worden er wedstrijden gespeeld, echt fantastisch. Ik ga met het team mee trainen en wedstrijden spelen, iedereen vond het leuk, gelukkig!! Ik blij, zij blij, iedereen blij!! Gister avond naar het centrum geweest, ook erg leuk!

Vanmorgen even lekker gerommeld en daarna met Jasper naar Waterfront geweest, heel toeristisch (druk) maar erg leuk. Dit is een groot winkelcentrum met daaromheen allemaal leuke restaurantjes en barretjes. We hebben wat geshopt en zijn daarna naar de Bungalow geweest om even te eten. We moesten even slikken bij het afrekenen want we hadden een Seafood plate besteld, maar daar stond geen prijs bij.. Wat betreft het eten zou ik het nog een keer doen, maar qua prijs niet hihi. Een engelse man kwam even bij ons aan de tafel staan, Phillip heet tie van een jaar of 80, (eigenaar van Hopper in Amsterdam, was erg beledigd dat wij het niet kende) maar hij woonde verderop en wilde graag nummers uitwisselen want hij geeft elke week een groot feest in zn huis. Zijn vrouw wees hij aan (een jaar of 30) en hij gaf aan dat ze altijd in zijn voor gezellige Hollanders.. (ik denk dat je erbij had moeten zijn, maar het was heel raar maar ook erg grappig!)

Toen besloten jap en ik dus te gaan bezuinigen op de taxi, en hebben zo'n 2,5 uur gelopen (30 graadjes, op teenslippertjes, hellinkie op, hellinkie af) haha! (had je ook bij moeten zijn), hier aangekomen nog even buiten gezeten, maar bedacht me ineens.. Ik ga even bloggen!!! Dus bij deze!

Ik hoop dat het een beetje te lezen was!! Best lastig om alles op te schrijven, heb nog niet eens de helft geschreven van wat ik allemaal in m'n hoofd had, maar anders wordt het zo langdradig (is het misschien al???)

Voor de mensen die het niet precies weten, ik ga vanaf 2 februari wel 5 dagen per week stage lopen! Maar nu nog even genieten

XX Nikkos




  • 25 Januari 2015 - 21:58

    Lotte:

    Supergaaf, Nik! Veel plezier, geniet ervan :-) X

  • 25 Januari 2015 - 22:02

    Lonneke:

    Het was goed te lezen, Nik
    vooral doorgaan en geef je oompie maar een kus van mij!!!!

  • 25 Januari 2015 - 22:09

    Jaq:

    Klinkt allemaal super mop ! Have fun xxx

  • 25 Januari 2015 - 22:13

    Elveer:

    SUPER om te lezen Nik! Potverdikkie wat gaaf!! Geniet zoveel je kunt he! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal ( voel geen druk he Nik, te warm voor

  • 25 Januari 2015 - 22:25

    Diana:

    Hey nik leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!! Zat met een grote glimlach te lezen!! Lekker genieten daar!! Dikke knuffel

  • 26 Januari 2015 - 07:09

    Dave:

    Hey Nikkie, superleuk om te horen en te lezen!! Doe de groeten aan Leen en Peter en geniet ervan!!!

  • 26 Januari 2015 - 09:15

    Debbie:

    Niet verkeerd Nik, lekker genieten daar. Ben zo reuze benieuwd hoe t met de vuilniszak is afgelopen.. xx

  • 26 Januari 2015 - 09:15

    Debbie:

    Niet verkeerd Nik, lekker genieten daar. Ben zo reuze benieuwd hoe t met de vuilniszak is afgelopen.. xx

  • 26 Januari 2015 - 09:24

    Debbie:

    * TIP van mij Nik (ook eigenbelang) als ergens geen prijs bij staat kun je er van uit gaan dat t de HOOFDPRIJS is....

  • 26 Januari 2015 - 11:33

    Bert:

    Ben blij, dat alles voorspoedig is verlopen. We zien erg uit naar jouw volgende verslag.

  • 26 Januari 2015 - 18:39

    Sandy:

    Stoer wijf jij! Trots op mijn kleine nicht. Hoppeta regelt een mooie plek, fixt een aantal zaakies, wurmt zich tussen de softbalchicks! Kijk uit naar de rest! Kus

  • 26 Januari 2015 - 18:52

    Frans :

    Hoi Nik,
    Leuk om te lezen, zeker niet langdradig!
    K kijk uit naar de volgende blog!

  • 27 Januari 2015 - 12:01

    Nancy:

    Hee Nik, super leuke blog en leuk om zo je eerste dagen te lezen.
    Klinkt super leuk en goed en vooral ook dat softbal! Hoe heet je team?
    Geniet nog maar lekker, voordat je moet werken ;-)

    Kus,
    Nancy

  • 27 Januari 2015 - 15:20

    Daan:

    Hey Nikkie,

    Dat klinkt allemaal erg goed! Super veel plezier, zet hem op en doe de groeten aan mn vriendjes in Boulders beach!!

  • 31 Januari 2015 - 16:33

    Bert:

    Nik, wanneer lezen we weer wat van je? Wij popelen om het vervolg te zien.
    XXXX Bert en Hil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2015

Zo lang geleden

24 Februari 2015

downs maar vooral veel ups!!!

10 Februari 2015

Aan alle verwende mensen in Nederland

01 Februari 2015

Weer een heerlijke week!!

25 Januari 2015

Mijn eerste dagen!
Nikkie

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 2812

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: